Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 63 No. 76 (2025): abr./jun. 2025
Vol. 63 No. 76 (2025): abr./jun. 2025
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2025v63n76
Published:
17-10-2025
Editorial
Editorial
Marta Maria Araujo
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Artigos
The political dimension of academic time
between narrating and deviating
Viviane Castro Camozzato, Rodrigo Saballa de Carvalho
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
(Corpo)reality in childhood
formative senses for listening to the body and a sensitive view of differences
Sara Maria Pinheiro Peixoto, Maria Aparecida Dias
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
From the empirical self to the epistemic self
meanings attributed by deaf students to the Bachelor's Degree in Brazilian Sign Language
Adriana Alves Novais
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Reality according to Bauman and its implications for education
Gilson José Gonchorovski, Claudionei Vicente Cassol
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A (Español (España))
What do the stories of postgraduate readers tell us about their willingness to read literature?
Sandra Dias Loguercio, Jorge Morgan de Aguiar Neto
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A (Español (España))
The judicialization of education
homeschooling and the understanding of the Supreme Federal Court
Renato de Almeida Martins, Giseli Cristina do Vale Gatti
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Education, Political Ontology and Indigenous Issues in Schools
Ana Paula Massadar Morel
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
- Unfolding epistemic injustice in “The Yellow Wallpaper”
Juliana Marques de Farias, Maiane Liana Hatschbach Ourique
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Effects of an intervention on the study habits of incoming university students
Natália Moraes Góes, Deivid Alex dos Santos
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Resenha
Historical-critical pedagogy and BNCC
resistances and possibilities
Idenir Bruna Resendes de Souza, Flávia Wagner
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Entrevista
Cléopâtre Montandon
intellectual trajectory between the Sociology of Education and the Sociology of Childhood
Cléopâtre Montandon, Adir Luiz Ferreira, Maria Patrícia Costa de Oliveira
PDF/A (Português (Brasil))
Pareceristas Ad-hoc
Pareceristas Ad-Hoc
Revista Educação em Questão
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
450
Mediação pedagógica e tecnológica
419
A relação do docente com o saber e com o ensinar
234
Práticas pedagógicas e ensino integrado
230
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
161
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue
Google Analytics