Historical-critical pedagogy and BNCC

resistances and possibilities

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21680/1981-1802.2025v63n76ID40618

Keywords:

Pedagogia Histórico-crítica., BNCC., Resistências. Emancipação.

Abstract

.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Idenir Bruna Resendes de Souza, Universidade do Sul de Santa Catarina

É Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Sul de Santa Catarina. Integra o Grupo de Pesquisa Estudos sobre Gestão e Práticas Educacionais

Flávia Wagner, Universidade do Sul de Santa Catarina

Graduated in Pedagogy, with a master's and doctoral degree in Education from the University of São Paulo (USP). Professor and researcher in the Master's and Doctoral Program in Education at Unisul. Leader of the Research Group – Studies on Educational Management and Practices.

Lattes: http://lattes.cnpq.br/9203325213018061

References

MARX, Karl; ENGELS, Friedrich. Obras escolhidas. São Paulo: Alfa-Ômega,1985. (v. 1).

FREIRE, Paulo. Educação como prática da liberdade. 4. ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1974.

Published

17-10-2025

How to Cite

Souza, I. B. R. de, & Wagner, F. (2025). Historical-critical pedagogy and BNCC: resistances and possibilities. Journal Education in Question, 63(76). https://doi.org/10.21680/1981-1802.2025v63n76ID40618