Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 63 No. 75 (2025): jan./mar.2025
Vol. 63 No. 75 (2025): jan./mar.2025
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2025v63n75
Published:
08-05-2025
Editorial
Editorial
Marta Maria Araujo
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Artigos
At the threshold of academic writing
tension, pressure, and invention
Clara Urzedo Rocha Motta, Andrea Vieira Zanella
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Pedagogical autonomy in the educational systems of Portugal and Canada
Isabel Maria de Jesus Oliveira, António Gomes Ferreira
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Shakespeare's Othello in school
literary classics and the desire to humanize social relations
João Pedro Nardy, Newton Duarte
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Merleau-Ponty's Phenomenology as a Framework for Educational Research
Bruno, Rosie Marie, PETRUCIA
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Higher education and social action in Portugal
expansion and funding in recent contexts (2015-2022)
Cristiane Praciano Lauriano de Lima, Maria Aparecida dos Santos Ferreira, Belmiro Gil Cabrito
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Identification of specific needs
an intersectional look at the topic in universities
Sandra Eli Sartoreto de Oliveira Martins
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Culture industry, digital media, and education
Marina Muniz de Lourenço, Dagmar Mello e Silva
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
High Ability/Giftedness in university students from 19 countries
Susana Graciela Pérez-Barrera, Laura Ceretta Moreira
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
The agency of autistic students in educational research
Wellington Oliveira dos Santos
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Resenha
Letramentos e Ensino
reflexões a partir da Linguística Aplicada
Antonio Lisboa Santos Silva Júnior, Rosana Helena Nunes
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Pareceristas Ad-hoc
Pareceristas Ad-Hoc
Revista Educação em Questão
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
450
Mediação pedagógica e tecnológica
419
A relação do docente com o saber e com o ensinar
234
Práticas pedagógicas e ensino integrado
230
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
161
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue
Google Analytics