Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 63 No. 77 (2025): jul./set. 2025
Vol. 63 No. 77 (2025): jul./set. 2025
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2025v63n77
Published:
19-11-2025
Editorial
Editorial
Marta Maria Araujo
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Artigos
Women, otherness and human rights
the recognition of the Other as an ethical atitude
Maria Betânia do Nascimento Santiago
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Horizon and utopia
cultural domination and unequal access to education in Mexico
Gilberto Ramos Iduñate
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A (Español (España))
Scientific education and gender
the contribution of podcasts for promoting female inclusion in science
Roberta Simões, Marcus Vinicius Pereira, Giselle Rôças
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
The meanings of care in the discourses of students in a technical nursing course
Larissa Maia de Souza, Avelino Aldo de Lima Neto, Jacques Gleyse
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A (Français (Canada))
Teacher formation in the journal Revista Educação em Questão
an integrative review
Gilvan Luiz Machado Costa , Carla Gonçalves Pereira Matiolla
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Artificial Intelligence in Education
the urgency of critical formation
Pricila Kohls-Santos, Lucia Giraffa
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Synthetic indicators and humanities
large-scale assessment in Brazil and Rio Grande do Sul
ARMINDA ALMEIDA DA ROSA, Dr. ARNALDO NOGARO
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Resenha
Education and traditional knowledge
a cartography of the discovery of anonymous wisdoms
Paulo Sérgio Raposo da Silva, Josineide Silveira de Oliveira
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
The internet complex
the collapse of the ecosystem and the disintegration of social life
Luzia Cristina Lopes Almeida, José Germano Neto, Alexsandro Galeno Araújo Dantas
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Pareceristas Ad-hoc
Pareceristas Ad-Hoc
Revista Educação em Questão
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Active methodologies and digital technologies:
465
Pedagogical and technological mediation
425
The teacher’s relationship with knowledge and with teaching
241
Práticas pedagógicas e ensino integrado
236
Education, school and humanization in Marx, Engels and Lukács
168
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue
Google Analytics