MEDIVERTE PROJECT IN POPULAR HEALTH EDUCATION FOR CHILDREN

A REPORT OF EXPERIENCE, ATTITUDES AND CHALLENGES

Authors

  • Verônica Senna Marra Departamento de Ciências Biomédicas da Faculdade de Ciências da Saúde da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (FACS/UERN).
  • Natanias Macson da Silva Departamento de Ciências Biomédicas da Faculdade de Ciências da Saúde da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (FACS/UERN).
  • Bianca Valente de Medeiros Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN).
  • Allyssandra Maria Lima Rodriguês Maia Departamento de Ciências Biomédicas da Faculdade de Ciências da Saúde da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (FACS/UERN).
  • Jerônimo Dix-Sept Rosado Maia Sobrinho Departamento de Ciências Biomédicas da Faculdade de Ciências da Saúde da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (FACS/UERN).

DOI:

https://doi.org/10.21680/2178-6054.2023v15n1ID30121

Abstract

This study sought to report experiences of the MeDiverte extension project in the use of active methodologies and integrative practices in health education for 458 children, as well as interventions with medical care. This is an experience report of three actions of the MeDiverte project in municipal schools of Mossoró-RN, entitled: (1) Integrative Medicine in the growth and development of children, (2) Healthy eating habits in childhood and (3) Integrative and Complementary Practices in medical care. The actions showed that the school continues to be an opinion-forming social space, capable of acting in the modification of inappropriate lifestyle habits and allowing health practices, which facilitate the implementation of Popular Education in Health and interventions for the maintenance and/or recovery of the health of schoolchildren.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Verônica Senna Marra, Departamento de Ciências Biomédicas da Faculdade de Ciências da Saúde da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (FACS/UERN).

Médica pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN), Brasil.

Natanias Macson da Silva, Departamento de Ciências Biomédicas da Faculdade de Ciências da Saúde da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (FACS/UERN).

Biomédico pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), Brasil. Mestre pelo Programa de Pós-Graduação em Saúde e Sociedade (PPGSS) da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN), Brasil; Acadêmico do Curso de Medicina da UERN, Brasil.

Bianca Valente de Medeiros, Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN).

Psicóloga pela Faculdade Frassinetti do Recife (FAFIRE). Especialista em Psicologia Hospitalar pelo Hospital do Câncer de Recife-PE. Mestre em Administração de Empresas vinculada a linha de Pesquisa Gestão Estratégica de Pessoas pela Universidade Potiguar, Mossoró-RN, Brasil. Psicóloga Organizacional e chefe do Setor de Assistência ao Servidor da Diretoria de Desenvolvimento da Pró-reitora de Gestão de Pessoas- PROGEP (UERN).

Allyssandra Maria Lima Rodriguês Maia, Departamento de Ciências Biomédicas da Faculdade de Ciências da Saúde da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (FACS/UERN).

Bióloga pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN). Especialização em Psicopedagogia pela Faculdade do Vale do Jaguaribe (FVJ), Brasil. Doutora em Ciência Animal pela Universidade Federal Rural do Semi-Árido, UFERSA, Brasil. Professora Adjunta do Curso de Graduação em Medicina da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN). Diretora da Faculdade de Ciências da Saúde (FACS/UERN).

Jerônimo Dix-Sept Rosado Maia Sobrinho, Departamento de Ciências Biomédicas da Faculdade de Ciências da Saúde da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (FACS/UERN).

Médico pediatra pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). Professor Assistente IV do Curso de Medicina da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN).

Published

26-07-2023

How to Cite

MARRA, Verônica Senna; SILVA, Natanias Macson da; MEDEIROS, Bianca Valente de; MAIA, Allyssandra Maria Lima Rodriguês; ROSADO MAIA SOBRINHO, Jerônimo Dix-Sept. MEDIVERTE PROJECT IN POPULAR HEALTH EDUCATION FOR CHILDREN: A REPORT OF EXPERIENCE, ATTITUDES AND CHALLENGES. Revista Extensão & Sociedade, [S. l.], v. 15, n. 1, 2023. DOI: 10.21680/2178-6054.2023v15n1ID30121. Disponível em: https://www.periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/30121. Acesso em: 22 dec. 2025.