Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Rules for the Journal
Editorial Team
Submissão/Tutorial
Privacy Statement
Publication Ethics and Malpractice Statement
Política de Acesso Livre
Política de Direitos Autorais
Contact
Tutorial (Submissão Artigo e Resenha)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Português)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Inglês)
Normas Gerais da Revista Educação em Questão (Espanhol)
Google Scholar
Search
Periódicos UFRN
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 62 No. 72 (2024): abr./jun. 2024
Vol. 62 No. 72 (2024): abr./jun. 2024
DOI:
https://doi.org/10.21680/1981-1802.2024v62n72
Published:
05-07-2024
Editorial
Editorial
Marta Maria Araujo
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Artigos
Basis for thinking the artificial intelligence and school and organizational learning
Robson Sueth
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A (Español (España))
Internationalization as a strategy to promote student persistence
the state of knowledge supported by artificial intelligence
Pricila Kohls-Santos, Marília Costa Morosini
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
The meanings future Chemistry teachers give to chemical concepts in teaching
a look from the Cultural-Historical School’s perspective
Isauro Beltrán Núñez, Luiz Fernando Pereira
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Language education as a locus for struggle, embracement and respect
decolonial praxiologies from the cerrado goiano
Barbra Sabota, Hélvio Frank
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Language education in Spanish with children
a proposal for anti-racist practice
Rodrigo da Silva Campos, Jorge Cardoso Paulino, Dayala Paiva de Medeiros Vargens
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A (Español (España))
Relationships between verbal fluency and literacy
exploring the influence of oral language on subsequent reading and writing performance
Glêide Santos Macedo, Ronei Guaresi
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Child protagonism and childhood education spaces
Sueli Salva, Márcia Fernanda Heck
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Decolonial efforts in teacher education
destabilization and resignification of hegemonic knowledge in English language textbooks
Ariovaldo Lopes Pereira
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Quilombola women and presence in higher education
Cynthia Cristina do Nascimento, Maria Aparecida Rezende
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Brazilian professional postgraduate studies
the development of a new form and a distinction from the existing degree
Philippe Drumond Vilas Boas Tavares, Lucídio Bianchetti, Ione Ribeiro Valle
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
PDF/A
Resenha
Approaches to Inclusive Education
Akira Aikyo Galvão, Juh Círico
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
Pareceristas Ad-hoc
Pareceristas Ad-Hoc
Marta Maria de Araújo
PDF/A (Português) (Português (Brasil))
dados
e-ISSN:
1981-1802
Qualis:
A1
Área:
Educação
Block title
Metodologias ativas e tecnologias digitais:
450
Mediação pedagógica e tecnológica
419
A relação do docente com o saber e com o ensinar
234
Práticas pedagógicas e ensino integrado
230
Educação, escola e humanização em Marx, Engels e Lukács
161
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Indexador
Indexador-2
Contador de visitas
Contador de visitas
Acessos a partir de outubro de 2022.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Current Issue
Google Analytics